onsdag 12. oktober 2011

Hilsen fra Steve Jobs

(foto: capital.ro)

Jeg satt og lette etter kjentfolk på Twitter. Søkte på "Boraski" som er navnet på onkel, tante og fire fettere og kusiner jeg har i Canada. Jeg fant en annen Borsaki - Chris - som jeg ikke kjenner. Imidlertid var han en fan av Apple og en stor Steve Jobs-beundrer.


Med en hyllest til Steve Jobs, som jeg vil hekte meg på, siterte Chris Boraski noe som Steve Jobs sa i et foredrag på Stanford University ett år etter at det var konstatert kreft i bukspyttkjertelen: 
"Din tid er begrenset, så ikke kast den bort ved å leve en annens liv. Ikke bli fanget av dogmer - som er å leve med utgangspunkt i andre menneskers tenkning. Ikke la andres meninger overdøve din indre stemme. Og viktigst av alt: Ha mot til å følge hva ditt hjerte og intuisjon sier. De forteller deg hva du virkelig ønsker. Alt annet er sekundært."
Godt sagt av en person som mange har genierklært. Vi skal lytte til en person som lever på overtid, som opplever at mye blir uvesentlig og det vesentlige virkelig vesentlig. Jobs som først fikk en prognose på seks måneder, levde enda sju år. Apple som selskap "tok av " etter at Iphone ble lansert i 2007, altså etter at Jobs fikk kreft. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar